Atvirukai ÄŒatai Forumas Piguva Pipedija PoPo blogai

Dabar yra 2018 Liepa 17, 21:06

Visos datos yra UTC + 2 valandos




Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 3 pranešimai(ų) ] 
Autorių Žinutė
 Pranešimo tema: Clear for takeoff? (Aviacija)
StandartinėParašytas: 2008 Gruodis 3, 21:50 
Atsijungęs
Pačiausias
Pačiausias
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2006 Gegužė 19, 10:42
Pranešimai: 2463
Clear for takeoff? (Aviacija)

Na čia tokia gautųsi diletantiška pažinties su aviacija kertelė. Diletantiška, todėl, kad daugybė parengiamųjų kursų irgi treniruočių laukia norinčiųjų atsiplėšti nuo žemės, savo rankomis valdyti plieninį paukštį...
***


Pagal šiuo metu Lietuvoje galiojančias taisykles, mėgėjišką piloto licenciją įsigyti atrodo taip pat paprasta, kaip ir teises automobiliui (žinoma, skraidymo valandos kainuoja keleriopai brangiau nė važiavimo automobiliu). Pilotus rengiantis A. Gustaičio vardo aviacijos institutas jau dabar nepajėgus patenkinti nuolat augančio komercinių lainerių pilotų poreikio. Sparčiai vystosi mažųjų lėktuvų aviacijos infrastruktūra - vangokai, bet entuziastingai atgaivinami seni ir įrengiami nauji aerodromai, Šengeno sutartis atvėre sienas avia turistams. Oro transporto plėtros perspektyvomis neabejoja ekspertai - smagus kąsnis matosi verslininkams...

Lietuviško kapitalo bendrovė "Fly LAL" įdiegė ir pristatė realaus skrydžio simuliatorių B737-300/400/500 FFS. Kuris intensyviai naudojamas ruošiant pilotus ne tik "Fly LAL" bendrovei, bet ir Rusijos bei Kazachstano oro bendrovių kursantai treniruojasi Vilniuje. Panašių prietaisų Europoje nebus nė dešimties, o vilniškis, sakoma, - vienas moderniausių. Kam dar neteko pilotuoti didžiulio "Boeing", ko gero, neišdildomą įspūdį paliks "pasiskraidymas" šiuo hidrauliniu įrenginiu. FFS imituoja visas įmanomas ekstremalias situacijas, į kurias gali patekti keleivinis lėktuvas. Atskirai sukonstruotas treniruoklis gaisrams salone malšinti...


Prikabinti failai:
FFSOutdoor27.JPG
FFSOutdoor27.JPG [ 70.94 KB | Peržiūrėta 227 kartus(ų) ]
FFSCocpit.JPG
FFSCocpit.JPG [ 104.33 KB | Peržiūrėta 221 kartus(ų) ]
Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Clear for takeoff? (Aviacija)
StandartinėParašytas: 2008 Gruodis 8, 11:13 
Atsijungęs
Pačiausias
Pačiausias
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2006 Gegužė 19, 10:42
Pranešimai: 2463
VATSIM - Virtual air Traffic Simulator

Virtualių skrydžių mėgėjai, pilotai - profesionalai ir pilotai - senjorai, būrys aviacijos dispečerių, naudojančių Win platformos skrydžių simuliatorių programas, treniruojasi ir dalijasi patirtimi virtualiuose skrydžiuose. Visos skrydžių taisyklės, IFR, VFR, ILS ir kitos funkcijos, o ypač - realaus laiko simulacijos generuojamos oro sąlygos ir pokalbiai su dispečeriais, pirmiausia, leidžia pajusti tą sumaištį ir struktūrizuotą chaosą, kuris tvyro oro erdvėse, įtampą ir atsipalaidavimą pilotų bei dispečerių galvose...

Savotiškas tarptautinis online žaidimas, žinoma, nė iš tolo neperteiks visų skrydžių ir jų valdymo pojūčių. Nors ir maksimaliai prie realybės priderinti skaitmeniniai oro uostų, miestų ir gamtos vaizdai atrodo iš ties stulbinančiai, tačiau, nei turbulencijos, nei realių gedimų, sėdint prie kompiuterio, pajusti nepavyks. Nepaisant lengvo šypsnio ir skepsio iš aviacijos ekspertų pusės, vitrualūs skrydžiai tūkstančiams entuziastų leidžia "paskanauti" tos romantikos ir šiek tiek priartėti prie dangaus (nors ir virtualiai).

Pridurtina, kad VATSIM sistema palankesnė skrydžių operatoriams ir aviadispečeriams, nes tam darbui nekeliami aukšti finzinio pasirengimo reikalavimai, o virtualiose treniruotėse įgytus įgūdžius nesunku pritaikyti, gavus darbą tikrame aerodromo bokšte. Pilotams, šiuo atveju, - sunkiau, nes virtuali patirtis telieka gražiu "pliusiuku", o visą pilotų parengimo kursą tenka pereiti iš naujo.

VATSIM entuziastai, turėdami beribį virtualų dangų, galėdami klavišo paspaudimu atsidurti bet kuriame Pasaulio aerodrome, organizuoja tarptautinius konkursus. Neseniai vyko musulmonų Hadžui skirtos varžybos, kurių tikslas buvo nuskraidinti per 70 tūkst. piligrimų, žinoma - virtualių: pilotai galėjo po keletą kartų grįžti į Kairo oro uostą, ir vėl leistis į kelią su nauju būriu piligrimų. Nemažo susidomėjimo sulaukia ir virtualūs skrydžiai aplink Pasaulį, Paryžius - Kvebekas ir transatlantiniai perskridimai, kuriuose dalyvauti registruojasi daugybė norinčiųjų pilotų, o virtualių skrydžių dispečeriai, neretai ir po porą parų, reguliuoja eismą, nukreipia pasiklydusius ir rūpinasi kitų orlaivių saugumu.

Žiūrint į pasaulinius aviacijos pasiekimus, tenka pastebėti, kad Dariaus ir Girėno skrydžiui čia tenka labai menkutis dėmesys. "Lituanicos" žygdarbis tepaminėtas transatlantinių skrydžių istorioje, o pabendravus su VATSIM pilotais aiškėja, kad daugelis nė neįsivaizduoja, kokią reikšmę Lietuvai turėjo vienas pirmųjų skrydžių per Atlantą. Be to, teko išgirsti ir nusistebėjimų, kaip tokiu lėktyvu, kaip "Belanca" lietuviams pavyko sėkmingai perskristi Atlantą - retas virtualių skrydžių mėgėjas ryžtasi pakartoti Dariaus ir Girėno žygdarbį, net ir virtualiame danguje...


Prikabinti failai:
jun06u.jpg
jun06u.jpg [ 134.31 KB | Peržiūrėta 246 kartus(ų) ]
jul06e.jpg
jul06e.jpg [ 366.12 KB | Peržiūrėta 252 kartus(ų) ]
Į viršų
 Aprašymas  
 
 Pranešimo tema: Re: Clear for takeoff? (Aviacija)
StandartinėParašytas: 2009 Gegužė 17, 10:40 
Atsijungęs
Pačiausias
Pačiausias
Vartotojo avataras

Užsiregistravo: 2006 Gegužė 19, 10:42
Pranešimai: 2463
www.Flygradar.nu/karta.php

Nu čia smalsuoliams, besidomintiems visokiomis reality show: realiu laiku galima stebėti keleivinių lėktuvų judėjimą virš Europos. Kiekvienas orlaivis, kaip žinia, turi GPS, tai pagal jį ir specialų šaukinį - Callsign - identifikuojamas kiekvienas lėktuvas ir galima stebėti, pavyzdžiui, kaip teta Hanna skrenda iš kokio Tel - Avivo ir ką mato gal pro langą, gal kada ir kaip leidžiasi.

Nu dar atkeriptinas dėmesys, kad tą informaciją atnaujina Skandinavijos skrydžių valdymo centrai, tai ir žinios daugiausiai apie civilinius lėktuvus toje Europos dalyje, kur ir Lietuva dar matosi, nes kitų erdvių (Amerikės or Rusijos) jie dar nepalaiko. Viskas paremta Gūglės žemėlapiu, interaktyvus mapas pasididina ir yra pakankamai detalus. Aišku, čia nereikia tikėtis pamatyti kokių karinių lėktuvų, nors kartais pasirodo ekrane tokių be jokių identifikacijos numerių, tai čia, gali būti kokie sklandytuvai ar vienmotoriai...


Prikabinti failai:
flygradar.JPG
flygradar.JPG [ 180.91 KB | Peržiūrėta 213 kartus(ų) ]
Į viršų
 Aprašymas  
 
Rodyti paskutinius pranešimus:  Rūšiuoti pagal  
Naujos temos kūrimas Atsakyti į temą  [ 3 pranešimai(ų) ] 

Visos datos yra UTC + 2 valandos


Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias


Jūs negalite kurti naujų temų šiame forume
Jūs negalite atsakinėti į temas šiame forume
Jūs negalite redaguoti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite trinti savo pranešimų šiame forume
Jūs negalite prikabinti failų šiame forume

Ieškoti:
Pereiti į:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertė Vilius Šumskas © 2003, 2005, 2007

Paspauskite ant banerio - taip pareklamuosite savo Laikas.lt :-)

468x60.lt - Keiskimes reklaminemis antrastemis


Burgzt Banner Exchange


Installation by Brigin