Opel Calibra ant konvejerio pasirode 1990 metu kovo menesi.
Sio modelio strateginis tikslas - sugrazinti kupe i firmos modeliu linija vietoj moraliskai pasenusios ir seniai nebegaminamos “Mantos”.
Butentai tai padiktavo sportinio kupe forma - streles pavidalo profilis, zema vaziuokle, placios durys ir galingi varikliai. Vokietijoje Calibra buvo ivertinta rimtai: uz stilinga forma, uz komforta ir uz fantastiska aerodinamika. Is pradziu paklausa buvo milziniska. Ja labai palankiai vertino pasiturintys zmones iki 30 metu: makleriai, is virusu ir antivirusu praturteje programuotojai, soumenai, klestintys menedzeriai. Nenuostabu: Calibra - sportinis kupe, ir sukurta ji buvo dinamiskiems, ambicingiems, azartiskiems zmonems. Tiems, kas kitam gyvenimo etapui ketino pirkti naudota Porsche ar BMW 850, nauja Calibra buvo kaip tik.
Taigi pirmaisiais gamybos metais buvo parduota 29,431 Calibru.
Paklausa eme virsyti pasiula, 1991 metais parduotas rekordinis kiekis siu automobiliu - 67,443. Kad patenkintu paklausa, Calibra buvo gaminama ir Suomijoje.
1993 pristatyta “Color edition” - speciali versija, kuri issiskyre neiprastu spalvu gama. Taip pat sukurti nauji lieti ratlankiai.
1996 metais Calibra irodo savo galia, tapdama nugaletoja. 500 ag V6 4x4 Calibra laimi 9 pergales Vokietijos DTM’e. Sio sezono pabaigoje Manuel Reuter tampa nugaletoju tarp vairuotoju, tuo tarpu Opel - tarp gamintoju.
1997 vasara uzbaigiama Calibros gamyba. Per 8 metus buvo parduoti 238,647 egzemplioriai.
Komplektacija
Pradzioje gaminti tik du Calibra variantai: priekiu varomas ir visais keturiais ratais varomas (4x4) su C20NE (2.0i, 115 ag) varikliu. Nors automobilis gaminamas ant Opel Vectra bazes, taciau turi savo nepakartojama kebula su stebinanciu pasipriesinimo koeficientu - Cx=0,26.
Nuo 1990m lapkricio menesio pasirode naujas variklis: dvieju litru C20XE (2.0i 16V, 150 ag).
Dar po dvieju metu pasirode turbininis variklis C20LET (2.0i 16V Turbo, 204 ag).
Nuo 1993 metu standartine komplektacija pasipilde vairuotojo oro pagalve, o kitais metais prisidejo ir antroji - keleiviui.
1994 pasipilde varikliu gama: 2,5 l darbinio turio variklis C25XE (2.5i V6, 172 ag) ir naujos serijos ECOTEC variklis X20XEV (2.0i 16V, 130 ag). Tuo Calibros varikliu linija ir uzsibaige.
Calibros komplektacijoje buvo 5 pavaru mechanine arba 4 pakopu automatine pavaru deze. Taip pat yra ir 6 pavaru mechanine pavaru deze - ji buvo montuojama kartu su turbininiu varikliu C20LET. Visi stabdziai - diskiniai, priekiniai - ventiliuojami. Papildomoje komplektacijoje yra ABS.
_________________ Si vis amari, ama (Seneca) – Jei nori, kad tave mylėtų.......pats mylėk
|