Į Svečio prieštaravimą galėčiau atsakyti vienareikšmiškai - akivaizdu, kad vokiečių automobilių kūrimo tempai buvo daug greitesni, nei rusų, ar ne? Tuo pat metu akivaizdu ir kita - iki pat 1960-ųjų BMW gamyba buvo orientuota išimtinai į Isetta automobilius. Ir vėlgi, akivaizdu, kad 2 metų naujam automobiliui sukurti nepakanka net vakarų šalyse, tuo tarpu Rusijoje tam sugaišdavo 10 metų arba netgi dar daugiau. Taigi, kokios išvados peršasi:
Jei tarsime, kad Moskvičiai nukopijuoti nuo BMW, tai reikštų, kad rusai vietoje sau įprastų 8-15 metų diegimo į gamybą, sugebėjo įdiegti viską per metus, ar, skaičiuojant nuo pirmųjų, bandomųjų BMW 1500, per du metus. Tai būtų neįtikėtina, ypač žinant tai, kad rusai jokių licencijų iš Vakarų šalių nepirkdavo.
Labiau įtikėtina, kad BMW nusipirko licenciją iš rusų - tie Moskvitch 408 modelį buvo pradėję kurti dar 1956-aisiais, iškart po to, kai paaiškėjo, kad naujasis Moskvitch 402 yra pakankamai nevykęs, atsilikęs nuo laiko. BMW sutiko suteikti paramą rusams staklėmis, medžiagomis ir pan. už licenciją, pagal kurią galėtų gaminti Moskvitch 408 modelį.
Taip ir gavosi, kad, nusipirkę dar negaminamos mašinos licenciją, gerai organizuoti vokiečiai į serijinę gamybą šią mašiną paleido 2 metais anksčiau.
|