"United Colors of Benetton" - gan sena kompanija, drabužius siuvanti jau kelis dešimtmečius. Tačiau iki pat aštuntojo dešimtmečio pradžios ji buvo veik nežinoma. Apie 1970 kompanijos vadovai nutarė gerokai pakeisti firmos politiką ir pagrindines investicijas perkelti į marketingą. Sprendimas buvo teisingas - jau po keliolikos metų firma tapo viena didžiausių drabužių gamintojų pasaulyje - daugiausiai spalvingų, įvairių rasių žmones demonstruojančių reklamų dėka.
Tačiau viskas keičiasi - jau apie 1990 firma pajuto, kad pardavimai nustojo augti. Buvo nutarta, kad reklama veikia per silpnai. Kadangi pagal reklamos kiekius "United Colors of Benetton" jau buvo tapusi pirmaujančia, vadovai nusprendė, kad reklama turi būti aštresnė, labiau šokiruojanti. Taigi, sprendimas buvo akivaizdus - nesiskaitant su jokiomis priemonėmis reklamuotis taip, kad apie šią firmą kalbėtų visi - na ir kas, kad šlykštu, žmonės pakalbės ir užmirš, kad pasijuto nemaloniai, o firmos pavadinimas užstrigs...
Taigi, apie 1990 ėmė rastis reklamos, kurias daugelio šalių leidiniai tiesiog atsisakydavo spausdinti - ir išmatos, ir lavonai, smurtas, kraujas, narkotikai - viskas, kas tik gali sukrėsti. Itin skandalingai pagarsėjo reklama, kurioje buvo pavaizduoti žuvusio bosnių kareivio drabužiai - jo tėvą firmos agentai įtikino, kad tai bus reklama, rodanti karo baisybes, skatinanti taiką. Rezultate reklama gavosi tik apie "United Colors of Benetton". Gan panaši istorija pasikartojo ir su David Kirby, mirusio nuo AIDS šeima - mirštančio vyruko nuotrauka tapo dar vienu "United Colors of Benetton" reklaminiu veidu.
Tais atvejais, kai kažkurios šalies įstatymai neleidžia skelbti pernelyg šokiruojančios reklamos, firma ją specialiai sušvelnina, pvz., vienoje šalyje paskelbiama reklama, kurioje matomas panaudotas tualetinis popierius, o kitoje, kur tokių reklamų nespausdina - tualetinis popierius būna nepanaudotas. Tas pats ir su gėjais - vienose šalyse buvo išplatinta reklama su dviem lytiškai santykiaujančiais vyrais, o kitose šalyse spausdinami buvo tik du "nekaltai" apsikabinę gėjai.
Ką dar "gero" galima pamatyti šios firmos reklamose? Nuteistus mirties bausme nusikaltėlius, pabėgėlius, kurie, rizikuodami gyvybe, ropščiasi iš laivo, Afrikos kareivį, rankose laikantį žmogaus šlaunikaulį, panaudotus ir nepanaudotus prezervatyvus, lytinius organus, etc.... Ar tokia reklama tikrai padeda visuomenei? Firmos atstovai kalba, kad jie taip atkreipia dėmesį į socialines problemas, nors akivaizdu, kad firma tik naudojasi didėjančiu visuomenės dėmesiu socialinėms problemoms. O ar tai padeda pačiai firmai? Gal kuriam laikui ir padėjo, tačiau per paskutinius 10 metų "United Colors of Benetton" akcijų vertė nukrito jau keletą kartų.
Prikabinti failai: |
benetton_stock_value_in_euros.jpg [ 42 KB | Peržiūrėta 590 kartus(ų) ]
|
kaulas.jpg [ 35.6 KB | Peržiūrėta 633 kartus(ų) ]
|
1992_benetton_aids_david_kirby.jpg [ 82.82 KB | Peržiūrėta 809 kartus(ų) ]
|
benetton.jpg [ 39.34 KB | Peržiūrėta 869 kartus(ų) ]
|
sentenced_to_death_1.jpg [ 151.01 KB | Peržiūrėta 658 kartus(ų) ]
|
sentenced_to_death_2.jpg [ 125.47 KB | Peržiūrėta 589 kartus(ų) ]
|
tualetinis_popierius.jpg [ 30.79 KB | Peržiūrėta 474 kartus(ų) ]
|
united_colors_of_benetton_kareivis.jpg [ 1.02 MB | Peržiūrėta 644 kartus(ų) ]
|
|