Galiu pasakyti apie šviesoforus, kurie dabar diegiami Vilniuje - tie, kur tipo valdomi prieš visokius kamščius. Taigi dar sovietmečiu dalį Vilniaus šviesoforų padarė taip, kad jie būtų valdomi centralizuotai. Tai paskui, prieš kokius 10 metų, ėmė statyti visur naujus šviesoforus, pažadėdami, kad bus kompiuterinė valdymo sistema, nes senoji, atseit, netinka. Sukišo milijonus, padarė tą sistemą, sureguliavo taip, kad kamščiai visose naujų šviesoforų pastatymo vietose ėmė darytis porą kartų didesni, kamščiai ėmė rastis netgi ten, kur jų ne tik niekad nebūdavo, bet net ir išvis neaišku, kaip įmanoma kamštį padaryti.
Vat prie mano namų sankryža - sukant į kairę, leidžiama tik paeiliui sukti arba į vieną pusę judančiam mašinų srautui, arba į kitą pusę, nors abu srautai į kairę sukti gali paraleliai. Dar geresnį mačiau variantą - kur važiuoti tiesiai gali arba vienoj pusėj esantis mašinų srautas, arba kitoj pusėj. Kartais daroma dar paprasčiau - šviesoforas dega tiek trumpai, kad spėja pravažiuoti vos po kelias mašinas - normaliai judantis srautas nesusidaro, todėl sankryžos pralaidumas kritiškai sumažėja. Tokių, kamščius didinančių sankryžų - pilnas Vilnius.
Tai dabar jau vėl porą metų peza, kad reikia vėl investuoti į naujus šviesoforus ir į valdymo sistemą, kuri sumažins kamščius... Geri pinigai - dešimtys milijonų...
Dar vienas momentas - vienas iš pezėjimų, kad reikia šviesoforus keisti, pagrindžiamas teiginiu, esą šviesoforai nusilpsta ir silpnai šviečia. O tų šviesoforų gi tiesiog neplauna. Vakarų šalyse šviesoforų stiklai plaunami kas mėnesį, o pas mus - atseit plauna, o realiai visi matome, kaip yra. Jei nors kartą per metus plautų nuo dulkių, tai tie šviesoforai 100 metų gerai šviestų. Bet neplaunami šviesoforai duoda gerą pelną - už kiekvieno keitimą po keliasdešimt tūkstančių paima.
|