asha rašė:
Tai tu čia muškietininkas-"Visi -už vieną, ir vienas -už visus!"
Prie šio avataro aš neprisidėjau..
Geras katinas
Prisidėjai, prisidėjai, kas katiną man prisiuvo, nors aš asmeniškai labiau už šunis, o ne kates
pactas rašė:
Drs, man variantas, kad Dievo "nera" reikalautu daug daugiau pastangu paaiskinant ir irodant negu kad "yra", kaip tokiu atveju su tuom skustuvu?
Tai čia tik tau asmeniškai taip yra, o imama bendru mąstu, tarkim kažkam atrodys, kad ateiviai yra, jie gal ir gali būti, bet Okamo skustuvas priims aiškinant pirmiausiai žemiškus ir įprastesnius variantus (nes tokių dažniausiai tikrai yra), tai yra priims šiuo metu, pagal turimas žinias, logiškus atsakymus. Tarkim pastebėta sudėtinga ir neaiški situacija, kaip Velykų saloj galėjo būti pastatytos tokios milžiniškos statulos atvelkamos tolimiausius atstumus, neturint tam įrankių, kranų ir t.t. ar piramidės Egipte, nuostabūs raštai javų laukuose, Naskos piešiniai matomi iš lėktuvo skrydžio nupiešti daug metų atgal, Bermudų trikampis ir pan. Paleokosmonautikos šalininkas pasakys trumpai drūtai - ateiviai ir nėra ko jam sukti galvos. Bet Okamo skustuvas nupjaus tokius variantus, nes šiuo metu tai nelogiški variantai, turintys (juk tai svarbu) gausybę žemiškesnių t.y. logiškesnių alternatyvių (kartais net dalį ir gan kvailų, bet vis artimesnių logikai).
O šiaip jei ką aš pats tikiu Dievu
, bet tik todėl, kad kažkada visiškai suabejojau tuo Biblijiniu ir tuoj pasakysiu mandrą žodį ilgainiui supratau kitą Dievo koncepciją (kuri manęs neverčia net abejoti, man užtenka tų pačių menkučių 5 pojučių, kad matyt Dievo dalį, dievišką stebuklą ir bla bla bla, net čia ir dabar ir suprantant, kad toli gražu dar ir tai tik mažą dalį tematom ir gal tesugebam matyti), dėl ko tas Dievo reiškinys iš esmės tapo man suprantamas kaip logiškas (įvyko irgi savotiškas nukarpymas, to kas vertė abejoti), bet kartu aš matau "Jo", to paties, interpretaciją ir Biblijoje, tik konkrečiai ji manęs netenkina ir neįtikina ir tikėt tokia forma per prievartą kitaip, būtų melas, o ten gi net tarp 5 ir 7 įsakymo sakoma, kad tai nuodėmė
. Žodžiu, man (bet griežtai tik man asmeniškai ir tai tinka tik man) ans tikėjimas, rodos kaip Okamo skustuvu dar neapkarpytas ar kažkas tokio
. Ir visgi vistiek gaunas šioks toks paradokas - tikiu Dievu, o man priimtinas Okamo skustuvo aiškinimas, nukarpyti mažiau prielaidų reikalaujančius variantus aiškinant tokius sudėtingus reiškinius. Tarkim pagal idėją tai, kad dievų reiškinys išgalvotas žmonių tam tikrais tikslais yra logiškas variantas (net aš pats lyg ir "išsigalvojau" Dievą
), o kad yra tai ko "nėra" jau reikalaujantis tiesiog tikėjimo ir išvedžiojimų. Bet nereikia pamiršt, kad net tai kas neįrodyta ne visada yra melas, manau Okomo skustuvas tam pritaria, nes tai logiškiau, nei atsakymas, kad visada melas
. Ech tie gyvenimo paradoksai, juk sakau linksmas pasaulis, tikiuosi nelabai painiai pripainiojau
?
Na žodžiu tikėjimas ar netikėjimas Dievu yra jau mūsų asmeninių "Okamo skustuvų" apkarpymas ir palikimas to kas mums asmeniškai rodos logiškiau, bet bendrame mąstyme ir vertinime reikėtų vengt visokių kardinalių nukrypimų nuo normos