na man teko pradeti mokslus 1990 metais, na zodziu, kai prasidejo visos perestrojkos ir mokslo sistemos reformos, baigiau 12, baigiau kolegija (3 metai), siemet istojau i VU po 2 metu pertraukos, ir ka as matau svietimo sistemoje??? ogi tas pacias reformas, kurios prasidejo pries 17 metu (
) ir dar niekaip negali baigtis
pritariu ashai, kad klaseje su mazai mokiniu mokytojai tikrai turi daugiau galimybiu viska aiskiau isaiskinti ir t.t.
bet musu valdzios vyrams tas pastebejau nelabai rupi, o kodel jiems turetu rupeti, jei galima rasti, ka apkaltinti del mokiniu nesimokymo, mokyklos nelankymo. (del to kalti visi, kas tik nori: mokytojai, interneto kaviniu administratoriai (nes atseit visi bega i kompines pazaisti), parduotuviu pardavejos, kurios parduoda alkoholi ir cigaretes, dar kas nors, bet tik ne tevai. Idomu kodel?) bet kad musu svietimo sistema neturi vieningo modelio tinkamo mums, lietuviams. Kodel mes turim moketi viso pasaulio sostines (na kokia man nauda is to, kad 10 klaseje as zinojau Vakaru Samoa sostine, kai visai neseniai teko kalbeti su pakistanieciu, kurie mokykloje mokosi daugiausia apie savo sali, bendrai apie visa pasauli ir bendrai apie kiekviena zemyna/regiona, bet nesimoko kiekvienos salies istorijos/geografijos, kuri nelabai kam reikalinga). Taikomi svedu, danu, ar dar kokios salies modeliai, nes ten jie labai gerai veikia ir t.t., bet kazkodel jie negalvoja, kad kai kuriu vadoveliu autoriai jau yra mire ar jau pensininkai ne pirmus metus. tas pats aukstosios. nori didinti mokesti uz moksla, bet sistema beveik palikti tokia pacia, t.y. destytojai ir toliau gali aiskinti tai ka ismoko studijuodami dar stalino laikais (na ne visi) kazkodel musu mokytojai yra pamirsti, jie neturi laiko lankyti kursu, seminaru, kelti kvalifikacijos ir t.t. o jei ir yra galimybe, tai dazniausiai reikia moketi is savo kisenes, del to kencia darbas mokykloje, nes nera kam pavaduoja, kencia seima, nes nera laiko pabuti su vaikais, jiems padeti, su jais pabendrauti, galu gale nueiti kur nors ir pasedeti. kartais gaunasi, kad batsiuvys be batu, t.y. mokytoju vaikai dazniausiai bega is mokyklos.
o del mokinio krepselio, na jis atsirado tais metais, kai as buvau 12 klaseje, bet negaleciau pasakyti, kad mes pajutome nauda, nes tikrai teko pirkti ir vadovelius ir deti pinigus mokyklos remontui (nors del to niekada neteko gailetis, nes mokykla visada budavo suremontuota, nors daznai dirbdavo ir patys mokiniai). gal tie kurie mokesi po musu, gal ir pajuto nauda, nors paziurejus i vadoveliu tirazus sunku tai pasakyti. Jei 2001/2002 mm 12 buvo berods apie 25-30 tukstanciu mokiniu, o kai kuriu dalyku vadoveliu viso labo tik 15 tukstanciu tirazas, tai gaunasi, kad vienas vadovelis dviem mokiniam, o kai kuriu dalyku vadoveliai skirti keliu klasiu mokiniams pvz istorijos.
P.S. prirasiau daug, bet gal kas nors nepatinges visko perskaityti.