Kunda - lakunda (parafrazės)Norisi įsiterpti su keletu lingvistinių pastebėjimų, kalbant apie turinio (šiuo atveju būtų - rašytinio, gal kai kas tinka ir vaizdiniam) analizę:
Pirmiausia keiksmažodžiai - "minties objektas" ir "predikatas", kitaip tariant - veiksnys ir tarinys. Atvejyje su Marlboro, minties objetas galėtų būti "rūkalai", "marlboro" ir "žala" ar "įspėjimas", tada predikatas būtų "kenkia", "marlboro" ar "rūkyti", tik čia jau dėl kito keismažodžio - "aplinkybių" ar "būdo savybių" ir stebime neaiškumą: ar iš tiesų matome įspėjimą apie rūkymo žalą, ar matome konkretų prekės ženklą? Aišku, kad abu kartu, tik čia vėl su tomis aplinkybėmis ir kitu keksmažodžiu - "akcentas"...
Teksto analizėje naudojama daugybė visokių senovinių ir novatoriškų metodų, tačiau pastebėkime, kad dažnai visokios papildomos aplinkybės ir detalės užgožia kokią nors pagrindinę mintį (kaip su Vytauto V. Landsbergio tekstu "Partizanas" - tik pabaigoje suvokiame, kad "Lietuva bus laisva", tuo tarpu visas siužetas supintas irgi suasmenintas tam, kad sustiprintų įtaigą ar pabrėžtų kokias meninės išraiškos priemones) Visokie PR`ščikai dažnai naudoja visokias teksto darkymo metodikas, siekdami "užvesti ant teisingo kelio" skaitytoją ir "iškišti" informaciją, "reikiama forma" su laukiamu rezultatu.
Kartais išeina, kad, nei minties objektas, nei predikatas nesudaro esminio svorio, kai atidesnė akis pastebi kokią nors "lemiamą aplinkybę" (Pvz: "flyLAL" bankrutuoja" - pirminė informacija, o "G. Žiemelis - V. Žiemelio sūnus" - šalutinė, foninė aplinkybė, kuri vėliau virsta be ne esmine ir gaunasi, kad - "V. Žiemelis pergyvena dėl "flyLAL" bankroto")
Daugybiniai
kunda-lakunda elementai dažnai "paslepia" esmę, kartais nukreipiant susidomėjimą šalutinėmis aplinkybėmis (pametėjama kokia pikantiška detalė, kad ir apie pinigus, tai tada kokios nors datos pasimiršta...) Šiuolaikinėje visuomenėje gausu klaidinimo pavyzdžių, kaip elementariausias jų: "svarbiausia - mažiausiu šriftu", tuo tarpu, siekiant objektyvios, kompetetingos informacijos, neužtenka vieno šaltinio, tenka atlikti "lyginamąją analizę" ir tik tada priimi sprendimą (pvz: visi bevielio ryšio operatoriai siūlo "palankiausias" sąlygas klientams, tačiau jos skiriasi, kaip ir pats suvokimas, kas yra "palankiausia")
Įspėjimas aiškus: "Neviskas šokoladas, kas ruda, nes neviskas alus, kas su puta"