Cia gaunasi kaip ir kryzkele dvieju poziciju.
Is vienos puses - Airbaltic pasitrauke, nes nesutare su aerouostu. British Airways pasitrauke, nes buvo per didele konkurencija ir maza marza. Flylal sukolapsavo. Koks skirtumas, ar skris FlyLal (idiotiskas pavadinimas, beje), ar RyanAir, EasyJet ar AerLingus? Lai skrenda kas tik nori – ar Jus manote, kad lietuviskas pavadinimas ka nors pakeicia? Valstybe pajegi numushti kainas Vilniaus aerouosto (ir tai privales padaryti), taigi bus dar tu bendroviu su skrydziais. Svarbiausia – tikrai laisva konkurencija, o ne visokios ‘subsidijos’ is po skverno.
Is kitos puses – reikia pamastyti, ar is ties ilgainiui geriau tureti privatu vezeja, ar valstybine imone (kuri irgi uzsiimtu verslu), o ne nuostoliu. Tiesa, cia jau pradeda veikti masto ekonomijos ir kiti dalykai (kur cia skaiciau, kad JAV dempinguoja kainas). Verslas irgi neamzinas – kai jam naudinga, jis investuoja ir traukia nauda, o kai nenaudingas (kaip FlyLAL) susirenka shmutkes, bega is cia (neshasi kapitala ivairiu valiutu pavidalu) ir palieka skolas bei bedarbyste. As tik stebiuosi, kodel jie nepardave savo firmos kai ji gerai gyveno (jeigu ji gerai is vis kada nors gyveno) – nes pvz ABN Amro bankelis tai tiesiog buvo meistrisku laiku parduotas.
Siaip ko gero, tai nera svarbu (privati bendrove, ar valstybine). Dabartinemis salygomis gaunasi taip, kad visu valstybiu biudzetai turetu mokytis vieno - buti investuotojai (zaisti su akciju paketais bendrovese, ivairiais isvestiniais instrumentais). Nezinau net, ar Eligijus ten turejo koki ilgalaiki skaiciavima kaip suinvestuoti I flyLAL (kazkaip man patirtis sako, kad nelabai…), ar tiesiog issigando (jam buvo liepta issigasti) vien pacios minties ‘kazka paremti’. O juk pasaulio pvz rodo, kad ir investuojant minusinius raudonus pinigus, galima gauti pelno (aisku, ne per nakt).
_________________ Vėl mokausi rašyti lietuviškai, nes žiūū - po šešerių metų lietuviškų simbolių nenaudojimo degraduoti pradėjau.
|